روزنامه هیواد
ریاست روزنامه های دولتی افغانستان

د حجاب مخالفت، که د اسلام مخالفت؟!

سلیمان سعید

په کابل کې پرون یو محدود شمېر پروژه یی ښځو د حجاب پرخلاف لاریون وکړ او بیا یې د افغانانو یوې مقدسې جامې (چادری/ برقې) ته اور واچاو، دوی ویل چې موږ حجاب نه منو او ښځې باید خپلې خوښې ته پرېښودل شی چې هر څه کوی!

د دوی په غبرګون کې په ټولنیزو رسنیو کې یو شور جوړ شو چې ولې دغو ښځو ته اجازه ورکړل شوه چې د افغانانو یوه مقدسه جامه یې وسوځوله او په دې توګه یې د افغانستان د میلیونونو پتمنو او عزتمنو ښځو توهین وکړ.

نو رښتیا هم؛ دغه محدود شمېر ښځې چې کله په یو او کله په بل نامه لاریون کوی، د افغانستان د ښځینه قشر (۱) سلنه هم نه تشکیلوی، د افغانستان ښځې د نړۍ په سطحه دیندارې، حیاناکې او عزتمنې مېرمنې دی. دغه د ګوتو په شمېر پروژه یی ښځې د پردیو په اشاره چلېږی او تمویلېږی.
دا سمه ده چې خلکو ته باید د لاریون حق ورکړل شی، مګر د نړۍ هېڅ هېواد کې بې پولې ازادی نشته. د لاریون په نوم هېڅوک د دینی او ملی ارزښتونو سپکاوی نه شی کولای. اسلام هر چا ته د حق وینا ازادی ورکړې، مګر آزادی یوازې د (حق) په چوکاټ کې محدوده ده. کله چې د اسلام له چوکاټ څخه خبره واوړی، هغې ته بیا د بیان آزادی نه شی ویل کېدای، باید چې له دغه ډول خلکو سره قانونی چلند وشی. د بیان مطلقه آزادی د ټولنې په زیان ده، ولسونه تباه کوی، لانجې جوړوی او نظام له منځه وړی.

کله چې یو څوک ځان مسلمان بولی، نو بیا خو باید د اسلام ټول احکام ومنی، خو دغه مېرمنې چې هم د اسلام دعوه کوی او هم د حجاب پر خلاف لاریون، دا نو څه معنی؟ د افغانستان ملت خو د نړۍ په سطحه متدین ولس دی او حجاب د اسلام یو حکم دی، نو ولې د حجاب خلاف لاریون؟

حجاب خو څه د اسلامی امارت کوم ځانګړی حکم نه دی، دا د الله تعالی حکم دی او څوک چې ځان مسلمان بولی، باید د اسلام ټول احکام ومنی. ایا د بنی اسرائیلو په څېر؛ ځینې احکام منئ او له ځینې نورو منکرېږئ؟!

د مسلمانۍ معنی دا ده چې انسان د الله تعالی احکامو ته په بشپړه توګه او له قید و شرط پرته تسلیم شی، نو بیا ولې په اسلام کې خپل فرمایشات غواړئ، اسلام چې څه وایی هغه ومنئ!

خو اصله خبره دا ده چې دغه ښځې د خپلو اسلامی او ملی ارزښتونو په کیسه کې نه دی، دوی خپل ضمیرونه پلورلی او د پردیو په اشاره بغاوتونه جوړوی. کله په یو او کله په بل نامه راوځی او د لاریون تر نامه لاندې د اسلام او افغانستان د دښمنانو شوم پلانونه تطبیقوی. د دغو پروژه یی ښځو شمېر ډېر محدود دی، دوی باید وڅارل شی، په هر لاریون کې فقط همدغه محدود شمېر ښځې برخه اخلی، د دوی سرکښانې باید د استخباراتو ریاست له خوا تعقیب او قانون ته وسپارل شی.

د دوی لاریون د حجاب خلاف نه، بلکې د اسلام خلاف دی. دوی له اسلام سره حساسیت لری او یوازې له حجاب څخه نه، بلکې له اسلام څخه منکرې دی. دوی د ټول ملت توهین وکړ، افغانستان کې له یو څو لنډغرو، فاحشو او بې شرمو ښځو پرته، ټولې مېرمنې د عزت ژوند خوښوی، دغو پروژه یی ښځو د افغانستان د ټولو مېرمنو بې عزتی وکړه، دوی ته باید د خپل دغه لوی جرم سزا حتماً ورکړل شی. دغه څو فاحشې اوس مهال په افغانستان کې د غربیانو یوازنۍ پاتې پانګه ده، فقط همدوی ته یې سترګې دی او له دوی څخه د خپلو ناوړه اهدافو د تطبیق لپاره کار اخلی، نو که د غربیانو اهداف شنډول غواړئ، د همدغو خبیثاتو مخنیوی وکړئ.

دوی چادری پردی فرهنګ باله او ظاهراً یې همدا ویل چې موږ ځکه د چادری خلاف لاریون کوو چې دا پردی فرهنګ دی او پر افغان مېرمنو تحمیل شوی، حال دا چې د افغانستان مېرمنې په خپله خوښه چادری اغوندی او هیڅ یوه یې نه غواړی چې لوڅ مخ له کوره ووځی، دوی د چادری مخالفت ځکه کوی چې چادری د حجاب لپاره تر ټولو ښه لباس دی.

نو دغه ضمیر پلورلې ډمې له اسلام سره حساسیت لری، د کلتور او فرهنګ په کیسه کې نه دی، که نه د دوی پر تن تنګ پتلون کله د افغانانو فرهنګ دی…!!
لکه چې ښاغلی نعمان دوست لیکلی: په چسپو پتلونونو کې راغلې، د اعتراض په توګه یې چادری ګوزار کړه او په غوسه یې ویل:

فرهنګ پاکستانی را ما نمی خواهیم.

ژر مې سترګې پټې کړې، ما ویل دا له پردی فرهنګ سره حساسې اوس دا بل پردی فرهنګ (پتلونونه) ګوزار نکړی…!

ممکن است شما دوست داشته باشید