روزنامه هیواد

په تعلیمی بنسټونو کې د تدریس اغېزمنی

ژباړه او راټولونه خان ولی کامران

درېیمه اووروستۍ برخه

د ټولګی اداره :

اغېزمن ښوونکی معمولاً مطلوب ، همغږی او تولیدی ټولګی لری. اغیزمن ښوونکی د هغه څه په اړه خورا حساس دی چې د دوی په ټولګی کې پیښېږی او د ستونزو حل کولو توان لری. دوى ښه ، راحته او د باور وړ ښوونکی دى. دوى صبر ، زغم او د دوى د رول لپاره عالی رول ماډل دى. دوى د زده کوونکو حالت ته پاملرنه کوی. د ګینات په وینا د زده کوونکو لید منعکس کوی او له زده کوونکو سره مرسته کوی چې څنګه د خوښۍ او مرستې په حالت کې د ګډ کار کولو څرنګوالی زده کړی. دوى د ساتیرۍ چاپیریال رامنځته کوی. دوى یو خوندور چاپیریال رامنځته کوی، چیرې چې ګډې ټوکې او ساتیری د ښوونکی او ټولګی تر منځ حدود کموی او له ټولګی سره مرسته کوی ترڅو ښوونکى د یو ملګری په توګه تصور کړی که چیرې ډیره ناوړه ګټه ونه کړی. په ورته ډول ، په ټولګی کې له ملګرو سره همکارۍ ته رضایت ډیر شوى ، پدې سره د هغو پیښو شمېر کم شوى چې په ټولګی کې ستونزې رامنځته کوی.

دلته د بحث شوی اغېزمن ښوونکی وروستۍ ځانګړتیا د ښوونکو د سوداګرۍ د اتحادیې چلند دی.د ډیرو تعلیمی څېړونکو په وینا ، د ځینو ښوونکو چلند او د دوى د زده کوونکو د علمی لاسته راوړنو ترمنځ د پام وړ تړاو شتون لری.د ډاکټر سیف په وینا ، د ( Rasenshine   & Furst ) په حواله ، د ښوونکو روزنې یا د سوداګرۍ اتحادیې چلند اته تغییرات پیژندلی دی چې د زده کوونکو له زده کړې سره یې د پام وړ اړیکې ښودلې دی اوهغه عبارت دی له .

الف- په ټولګی کې د ښوونکی روښانه تشریح.

ب- د تدریس په مېتود کې انعطاف

ج – د کار لپاره لیوالتیا ، په ټولګی کې د حرکت ، د غاړې خوځښت او د غږلوړ او ټیټ کول.

د)- په عمل کې د مسوولیت احساس او د زده کوونکو پر زده کړو او فعالیت باندې ټینګار کول

هه- زده کوونکو ته د زده کړې فرصت برابرول ترڅو یې وړ تیا ولری

و- د زده کوونکو د نظریاتو کارولو په ګډون د زده کوونکو هڅول ترڅو خپل نظریات څرګند او تایید کړی.

ز- د تنظیم کولو د توکو کارول ، د منځپانګې بیا کتنه او د درسی منځپانګې رابطه له یو بل سره تړل.

ح -په بېلابېلو کچو پوښتنې کول ، د هغو پوښتنو په ګډون چې په چې ، کوم ، چیرې ، ولې او څنګه سره پیلېږی.

د څېړنې په اساس ، داسې بریښی چې د ښوونکی له ټولو مهم تعلیمی تغییر چې د زده کوونکو له زده کړې سره خورا تړاو لری روښانه توضیحات او توکی دی چې ښوونکی یې د دوى د زده کړې  لپاره د زده کوونکو په اختیار کې ورکوی.

په لنډه توګه ، موږ کولى شو د اغېزمن ښوونکی ځانګړتیاوې په لاندې توګه لنډیز کړو:

الف) دپېژندنې صلاحیتونه:

پکار ده چې د زده کړې له حتمی اهدافو او عمومی اهدافو او اصولو څخه خبر اوسئ.

د پوهې اړتیا او د کتاب ساینسی مفاهیمو باندې پوهاوی او د دې اړوند معلومات او د موضوع په اړه مهارت.

د زده کړې او پېژندنې نسبت د کتاب علمی مفهوم او جانبی تړلو اطلاعاتو باندی تسلط او درس ورکول.

د درسی کتاب د تعلیمی اهدافو درک کول.

پر نویو او فعالو ښوونیزو مېتودونو باندې پوهېدل او پېژندل.

د ارزونې په مېتودونو او طریقو باندې پوهیدل او پیژندل

د زده کوونکو په ځانګړتیاوو باندې پوهیدل (فزیکی ، فکری ، احساساتی ، ټولنیز ، او نور)

د منځنیو دورو اهدافو باندې پوهیدل.

د ټولګی د مدیریت مختلف ډوله پوهه.

له ټولنیزو مهارتونو سره اشنا کېدل او د زده کړې پرمهال دوى ته وده ورکول دی.

د مختلف ټولنیز چاپېریال (ښوونځی ، کورنۍ ، ټولنیزو بنسټونو  او نورو) پوهېدلو اړتیا او په تعلیم باندې د دوی اغیزې.

د ټولنیزو اړتیاوو ، مسئلو او ستونزو درک کول.

د ملی او محلی ټولنې کلتوری ، ټولنیزې ، سیاسی  او … understand باندې پوهېدو ته اړتیا.

په اړونده برخه کې د مطالعې او تحقیق د مېتودونو پیژندلو اړتیا.

د فکر کولو په مهارتونو پوهېدل (منطقی فکر کول ، انتقالی فکر کول ، تخلیقی فکر کول(

د عمل څیړنې مهارتونو پیژندلو ته اړتیا.

د تعلیمی پلان پوهه

ب کاری صلاحیتونه

د روزنې په طرحه کولو کې مهارتونه (( د ورځنی درس پلانول، کلنی ((.

په تدریس او زده کړه کې د تعلیمی ټیکنالوژۍ په پلی کولو کې مهارتونه د ټولګی د اداره کولو او د زده کوونکو دکاری ګروپونو په رامنځ ته کولو کې مهارتونه ، زده کوونکی فعالول او د ټولګی په درس کې یې ښکېلول.

د زده کوونکو ، همکارانو  او له کورنیو سره د اغېزمنو خبرو اترو  وړتیا لرل.

د درس منځپانګې ته د درس دمناسب او بېلابېلو تخنیکونو او مېتودونو په پلی کولو کې مهارتونه لکه د ستونزې حل کول ، بحث او خبری اتر‎ې اونور …

زده کوونکو ته د پیغام رسولو او د وینا کولو مهارتونه.

د کورنۍ دندې په ورکولو او د کورنۍ دندې په اجراکولو کې د زده کوونکو تمرینونو ته رسیدګی کول.

د زده کوونکو ځواک پیاوړی کول او د هغوى د درس یادونې په هڅولو کې مهارتونه.

د نوښت او د نویو  تجربوی مېتودونو د پلی کولو وړتیا.

د تدریسی مېتود او د زده کوونکی د نومرې له تحلیلونو سره مناسب په ابتدایی ارزونې کې مهارتونه.

د زده کوونکو په هڅونې او مجازاتو کې مهارت.

له زده کوونکو سره په تدریس او سلوک کې  د خپلو تجربو لیکلو مهارت .

په  استدلال  کولو کې مهارت او د زده کوونکود استدلال اوریدلو مهارتونه ، د مخالفو نظرونو برداشت کول او د زده کوونکو عقلی نظرونه منل.

د خپلو کارونو د ارزولو وړتیا.

په تدریس کې د زده کړې د حاکمیت د اصولو په پلی کولو کې مهارتونه.

د پوښتنو په وړاندې کولو او پوښتنو کې مهارتونه چې فکر کولو ته اړتیا لری.

فکری مهارتونو ته وده ورکول د زده کوونکو ذهنی وړتیاوې کشف او یادولو کې مهارتونه.

د تدریس په برخه کې د ساینسی تجربو او موندنو د پلی کولو وړتیا.

د زده کونکو او همکارانو تر منځ د متقابل اعتماد د رامنځ ته کولو وړتیا.

ج مسلکی اخلاق

د ساینس او ​​اړوندې برخې پورې د تړاو روحیه درلودل.

د زده کوونکو انفرادی توپیرونو او ستونزو ته د پاملرنې روحیه درلودل.

د تدریسی مېتودونو په کارولو کې روحیه درلودل چې د منځپانګې په اساس وی.

د سالمې درسی ملګرتیا او رقابت رامنځ ته کولو روحیه درلودل او د زده کوونکو هڅول چې په ګروپی فعالیتونو کې ښکېل شی.

په نویو او نوښتیزو حل لارو سره د زده کوونکو د ترلاسه کولو روحیه درلودل.

د زده کوونکو نظریاتو ، وړاندیزونو او پوښتنو ته د پاملرنې روحیه درلودل.

له زده کوونکو او والدینو سره د خبرو اترو روحیه درلودل.

د نورو ښوونکو او د ښوونځی له چارواکو سره د تبادلې روحیه درلودل

په تعلیمی ګروپونو او د ښوونځی په مختلفو شوراګانو کې د فعال ګډون روحیه درلودل.

په کار کولو کې د مسوولیت د احساس کولو او له نورو سره همکاری ترسره کول.

د خپل ځان او خپل کار د ارزونی علاقه مندی لرل.

د مناسبو کتابونو په معرفی کولو سره زده کوونکی مطالعې او علاقې  لپاره وهڅوی.

د نوښت او خلاقیت روحیه درلودل.

له زده کوونکو او نورو سره په معامله کې رښتینی روحیه درلودل.

د شیانو تعقیبولو روحیه درلودل.

د ټولنیزې همکارۍ روحیه درلودل

د-عمومی ځانګړتیاوې

طبیعی شوخ.

فعال ، ځواکمن او ځواکمن کېدل او زده کوونکو ته یې لېږدول.

په ټولګی کې ټولو زده کوونکو ته پاملرنه.

له روغتیا او احساساتی ثبات څخه خوند اخیستل.

له زده کوونکو سره په اغېزمنه توګه د بیان او خبرو کولو وړتیا ولرئ.  ظاهری شکل او شخصی حفظ الصحې ته پاملرنه کول.

د زده کړې لوړې کچې ته د زده کوونکو هڅولو کوښښ.

کوښښ وکړئ چې زده کوونکو ته د مطالعې او فکر کولو طریقه وښئ

ممکن است شما دوست داشته باشید